Grup de Defensa de la Sanitat Pública

(15mBCN – Salut)

Respuestas el #Decretazo y qué hacer en Catalunya (II)

Deja un comentario

Català (más abajo en Castellano)

Com a complement a l’entrada publicada fa dos dies sobre l’aplicació del RD a Catalunya, volíem ampliar amb la informació que tenim sobre la situació de les persones que no “cotitzen”, sent espanyols o estrangers “regulars”, si tenen mes de 26 anys. Aquesta informació es vàlida per:

– Persones majors de 26 anys espanyols o estrangers “regulars” sense ingresos de nómina, no essent autònoms i no percebent cap tipus de subsidi i que no poden posar-se com a beneficiaris de ningú*

*Persones que NO estan treballant (ni per compte alié, ni com autonoms) i que NO reben cap ingrés oficial (ni atur, ni renda mínima de insercció, ni subsidis, etc…). Aquestes persones, si son majors de 26 anys, només poden ser beneficiàries de les seves parelles legals (exceptuant discapacitats que poden ser beneficiaris dels tutors o pares).

En el cas de que no puguin esser beneficiaris, s’ha de donar una altra situació per quedar-se sense cobertura: Tenir ingressos al 2010 superiors a 100.000 euros.  

Es a dir, la cobertura sanitària, en aquests casos, dependrà de la Declaració de la Renda del 2010. Encara que essent major de 26 anys sense cap cotització, teniu cobertura sanitària gratuita si els vostres ingressos de 2010 no superen els 100.000 euros anuals. Si la vostra declaració del 2010 es superior a 100.000 euros/anys no tindreu cobertura gratuita a partir del 31 de Març de 2013. En aquests mesos es farà conveni i en el futur haureu de pagar.

Es important que si sou majors de 26 anys en els supòstis que hem posat més amunt, aneu al INSS a regularitzar la vostra situació i porteu la vostra declaració del 2010 (sino la teniu, l’INSS la busca).

I, com ja sabeu, qualsevol dubte o allò que volgeu comentar-nos a: sanitat.acampadabcn@gmail.com

Castellano

Como complemento a la entrada publicada hace dos dias sobre la aplicación del RD en Catalunya, queríamos ampliar la información que tenemos sobre la situación de las personas que no “cotizan”, siendo españoles o extranjeros “regulares”, si tienen más de 26 años. Esta información es válida para:

– Personas mayores de 26 años españoles o extranjeros “regulares” sin ingresos de nómina, no siendo autónomos y no percibiendo ningún tipo de subsidio y que no pueden ser beneficiarios de nadie*

*Personas que NO estan trabajando (ni por cuenta ajena, ni como autónomos) y que NO perciben ningún ingreso oficial (ni paro, ni renta mínima de insercción, ni subisidos, etc…). Estas personas, si son mayores de 26 años, solo pueden ser beneficiarias de sus parejas legales (exceptuando discapacitados que pueden serlo de tutores o padres).

En el cas de no poder ser beneficiarios, se ha de dar otra situación para quedarse sin cobertura: Tener ingresos en 2010 superiores a 100.000 euros.  

Es decir, la cobertura sanitaria, en estos casos, dependerá la Declaración de la Renta del 2010. Aún sinedo mayores de 26 años sin ninguna cotización actual, teneis cobertura sanitaria gratuita si vuestros ingresos de 2010 no superan los 100.000 euros anuales. Si vuestra declaración del 2010 es superior a 100.000 euros/año no tendreis cobertura gratuita a partir del 31 de Marzo de 2013. En estos meses se hará convenio pero en el futuro tendreis que pagar.
Es importante que si sois mayores de 26 años en los supuestos que más arriba exponemos, vayais al INSS a regularizar vuestra situación y llevad la declaración de 2010 (si no la teneis el INSS la busca).
Y, ya sabeis, cualquier duda o lo que querais comentarnos a: sanitat.acampadabcn@gmail.com
Anuncios

Autor: 15mbcnSalut

about me

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s